cietnījamajiem lasītājiem paredzētais cietnis
ZinasSpēlesWinampPopsciMobileFailiLinkiViedoklis
08:57 Par maziem zaļiem cilvēciņiem. Skatīt multenes... [www.greenman.ru]
13:15 Zvaigžņu karu jaunākā epizode sauksies Star Wars: Revenge of the Sith un noskatīties to varēsim 2005. gada maijā. [yahoo news]
14:51 No Ņujorkas uz Londonu 54 minūtēs. Tas viss ar vilcienu, kas pārvietosies ar ~8000 km/h ātrumu. Vai tas ir iespējams? [media.dsc.discovery.com]
14:15 Interneta "tētis" iecelts bruņinieku kārtā. [www.digitmag.co.uk]
13:59 Teorija par to, ka melnajā caurumā viss pazūd bez pēdām var izrādīties nepatiesa un 21. jūlijā Stephen Hawking centīsies to pierādīt. [new scientist]
[RSS]



ADVANCED


 Nav cepuminju, nav polla. [kļæ½pļæ½c?]
Floppy diskus...
 
  Izmantoju ikdienā   8% (48)
  Pa retam izmantoju   58% (352)
  Neizmantoju vispār   28% (170)
  Kas ir Floppy?   7% (42)
13 komentāri | visi citi...


ļæ½odien vardadienas svin:
Jāzeps
*/?> Nimepļæ½evalised on:
Joosep, Joosu
ļæ½iandien vardadieni ļæ½vencia:
Žygimantas, Tautvilė, Filomenas, Imgarda (Irma)

 Hosted by DEAC
 Server by M79


 da worst
 pods
flash.lv
?>  self
*/?>

  Aizsļæ½ti ziļæ½u par ļæ½o elļæ½to rakstu sev, savam draugam vai naidniekam Izdrukļæ½ ļæ½o nejegļæ½ pļæ½rkļæ½lo ziļæ½u uz sava exelentļæ½ printera Tev gan jau ka ir kaut kas piebilstams par ļæ½o megaziļæ½u (65)  

Šī diena tiek veltīta garākiem „analītiskiem” rakstiem – kā nekā brīvdienas un vairāk brīvā laika. Pēc Baltic IT&T apspriešanas, ķersimies klāt diviem Latvijas interneta resursiem, kas veltīti automašīnām.

Runa būs par www.iauto.lv un auto.delfi.lv. Abu šo resursu mērķauditorijas ir automašīnu esošie un potenciālie īpašnieki un tāpēc arī attiecīgs saturs. Protams, ir arī citi resursi – piemēriem, šie jautrīši bez apstājas mēģina pierādīt kādas mazpazīstamas Bavārijas kompānijas pārākumu pār citām mašīnām, savukārt šie gredzenu pavēlnieku turas pretī bavāriešiem.

Vēl nesen vienīgais plašai publikai paredzētais auto resurss bija iAuto un tikai pagājušā gada nogalē Delfi nolēma paplašināt portāla iespējas atdalot sadaļu auto atsevišķā vortālā. Iespējams, ka vēl ir pāragri spriest par konkurences saasināšanos, taču nenoliedzami sacīkste abu resursu starpā ir, kas protams nāk tikai par labu abu lapu (piedodiet par šurumburum) apmeklētājiem.
!Updated! Otrajā rindkopā palaboti 3 vārdi...
P.S. Update atcelts, jo kāda cilvēka viedoklis nevar tikt mainīts tikai tāpēc ka dažiiem ekstrēmistiem tas netīk. Raksts ir subjektīvs un personisks kā jau jebkuršs viedoklis. 
 

iAuto

Lapa izveidota 2001.gada 1.jūnijā – tobrīd nebija neviena vērā ņemama automašīnām veltīta resursa un tāpēc dažu mēnešu laikā vortāls iekaroja plašu popularitāti. Interesanti, ka portāla veidotājs Elmārs Biele nav profesionāls žurnālists – drīzāk auto entuazists. Jau sākotnēji portāls koncentrēja uzmanību uz plašāko lasītāju loku – auto īpašnieki ne ar visai jaunām mašīnām un attiecīga bija informācijas plūsma – jaunumi par kustības organizāciju Latvijā, reportāžas no avāriju vietām, skaidrojumi par vienu vai otru strīdīgo krustojumu, kā arī leģendārā „kasīšanās” ar CP patvaļu. Jāatzīst, ka katrs Latvijas autovadītājs uzskata par savu pienākumu nolamāt CP pārstāvju ar vai bez iemesla. Tāpēc arī reportāžas un raksti par CP ir ļoti iecienīti lasītāju vidū – vismaz komentāri un atsauksmes liecina par to.

Nākamais iAuto attīstības posms bija foruma atvēršana un diezgan korektā tā organizēšana. Pēcāk tiek pievienots jauns apakšprojekts – Autonet, kas patiesībā ir lietotu un jaunu automašīnu datu bāze. Tas ir kā cukurs uz bulciņas apmeklētājiem, kuru pirktspēja aug un automašīnas iegāde ļoti daudziem Latvijas iedzīvotājiem ir aktuāla problēma.
No citām iAuto īpatnībām ir jāatzīmē sadaļa Lasītāju raksti, kurā tiek publicēti (pēc redaktora pārskatīšanas) dažnedažādākie raksti no iAuto lasītājiem – sākot ar CP pārdarījumiem, beidzot ar avāriju aprakstiem. Arī šī sadaļa ir visai iecienīta apmeklētāju vidū. Tāpat jāatzīmē iAuto kā sabiedriskās organizācijas aktivitātes – rallija rīkošana ar zināmu intensitāti un salīdzinoši plašu dalībnieku klāstu – nav nepieciešama speciāla automašīna rallijam, maršruti interesanti, kaut arī grūti.

Neskatoties uz to, ka izlasot augstāk rakstīto rodas iespaids, ka iAuto ir pilnības rags un nevainojams vortāls, resursam tomēr ir vairākas akūtas problēmas.
Informācijas padeve – visbiežāk tiek ievietoti raksti pa tiešo no preses relīzēm vai ziņu aģentūru lentām – bez iepriekšējas redakcionālas apstrādes un tādejādi ziņai netiek pievienota iAuto „noskaņa” – diezgan grūti definējama parādība – katram rakstam ir jāiekļaujas iAuto stilā.
Minētais forums, neskatoties uz korekto un ātro darbību, ir pārsātināts ar ne visai korektiem lietotājiem – pasarg Dies’ kādu jauniņo pajautāt kaut ko vienkāršu par auto – uzreiz uzradīsies speciālisti, kas parādīs savu pārākumu izsakot visādu epitetus un komentārus. Tāpat bieži novērojama vienkārša lamāšanās starp lietotājiem, kā arī klaji nelikumīgu darbību organizēšana (kreisās degvielas pārdošanas piedāvājumi, piemēram).
Arī lasītāju rakstiem ir zināmas problēmas – dažkārt kā rozīnītes tiek publicēti raksti no lasītājiem, kuri neizceļas ar intelektuālu uzvešanos uz ceļa.

Dizaina un lietošana ērtumā iAuto ir nedaudz arhaisks – rodas iespaids, ka dizains nav mainīts jau no pašiem sākumiem un vismaz daļēji atbilst patiesībai. Pirmo reizi ienākot www.iauto.lv var rasties iespaids par informācijas pārsātinājumu un diezgan grūti ir orientēties saturā. Tāpēc nepieciešams zināms laiks, lai pierastu pie informācijas izvietojumu un pasniegšanas veida. Informācijas daudzums pirmajā lapā ir arī iemesls ne vienmēr ātrajai lapas darbībai. Vēl tikai atliek pieminēt, ka lapas CMS nav rakstīts no nulles, bet gan diezgan stipri modificēta PHP Nuke.

Nobeidzot par iAuto jāsecina, ka visumā šis ir veiksmīgs projekts un visu cieņu veidotājiem par neatlaidību, kaut arī nevienmēr viss sanāk kā tam jābūt.

Delfi Auto

Vortāls tika publiskots šī gada 8.janvāri, taču par tā izveidi tika baumots vismaz pāris mēnešus pirms „palaišanas”. Kā jau noprotat vortāls izveidots ar Delfi plašo atbalsts – tas ir jūtams momentāni un ieejot pirmo reizi lapā ir sajūtams t.s. „Delfi stils”. Tomēr par visu pēc kārtas.
Lapas saturu līdzīgi iAuto veido Raimonds Zandovskis – diemžēl informācijas par šo cilvēku ir pavisam nedaudz, taču spriežot pēc rakstu stila un profesionalitātes, minētais autors ir žurnālists ar pieredzi. Iespējams, ka kļūdāmies.
Galvenais iespaids pēc auto.delfi.lv izpētes ir tas, ka resurss veidots profesionāli – noteikta koncepcija, dažādi informācijas ieguves avoti un informatīvie sadarbības partneri, kā arī pārdomāts dizains, kas sevi parādījis sevi lieliski arī iepriekš.

Informācijas tips sadalīts trijos segmentos – Ziņas, Raksti un Autosports. Pirmajā tiek publicēti gan preses relīzes, gan pašu rakstītie jaunu, savukārt sadaļā Raksti variet atrast autorrakstus par vienu vai otru tematu. Sadaļā Autosports kā jau noprotat tiek publicētas jaunumi par auto sportu Latvijā un pasaulē – sākot ar vietējiem 4x4 reidiem un beidzot ar Formulu 1 (tiek pārpublicēti jaunumi no www.f1.lv).
Tomēr šīs nav vienīgās sadaļas vortālā – vēl ir diezgan strīdīgā sadaļa „Šodienas meitene”, kurā tiek publicētas fotogrāfijas ar visai atkailinātām meitenēm uz auto vai moto fona. Strīdīgums izpaužas ar izteikto „lētumu” – ne vienmēr fotogrāfijas mākslinieciski ir augstvērtīgas un „spiediens” ir uz krūšu apmēriem, kā arī kāju paplešanas leņķi. Droši vien lapas autoriem labāk redzams, kas ir korekti un kas nav.
Arī Auto Delfi neiztiek bez diskusijām un tāpēc izveidots forums, kas pašlaik ir nesalīdzināmi mazāk populārs kā iAuto piedāvātais – tas skaidrojams ar portāla īso darbības laiku, kā arī pašā foruma darbības lēnumu. Iespējams, ka lietotāju un diskusiju skaits ar laiku pieaaugs.
Līdzīgi iAuto Autonet arī Auto Delfi ir izveidots lietotu un jaunu automašīnu tirgus, kurš salīdzinājumā ar Autonet piedāvāto ir nabadzīgāks piedāvājumā – šeit pie vainas arī iespējams ir laiks.  

Dizains un lietošana ir līdzīga visiem Delfi projektiem un to veidoja profesionāļi – ienākot lapā uzmanība tiek koncentrēta uz galveno tobrīd jaunumu. Nav tāds virsrakstu pārsātinājums kā iAuto un tāpēc datu ielāde notiek ievērojami ātrāk. Iespējams, ka tas saistīts ar laika gaitā „izlaizīto” Delfi CMS.
Rezumējot par Auto Delfi jāatzīmē augstā rakstu profesionalitāte un neslikta jaunumu intensitāte – piemēram, rakstu sērija „Savu automašīnu labosim paši” ir noderīgai jebkuram auto īpašniekiem.

Secinājumi

Pēc tā kā esam iepazinušies sīkāk ar abiem vortāliem mēģināsim izsecināt kurš no tiem ir labāks. Patiesību sakot, abi vortāli ir labi – tomēr katram ir savas īpatnības. iAuto ir vairāk interaktīvs un atvērts lasītājiem – rodas tāda kā čomīguma sajūta. Tomēr tam nav tādas profesionalitātes kā Auto Delfi saturam. Tāpat Auto Delfi ir jaunāks projekts – gan labā, gan ne tik labā nozīmē.
Mēs varētu katram no šiem projektiem pat atrast analogu automašīnu vidū – iAuto ir Golf 3 – ar laiku pārbaudīta un uzticama mašīna, kas ir populāra lietotāju vidū, taču ar laiku parādās tās mīnusi. Savukārt Auto Delfi ir Audi A4 – lieliska un arī uzticama mašīna, kas ir dārgāka izpildījumā un tāpēc lietotājam neapnīk tik ātri. Atšķirībā no auto analogiem, abiem portāliem ir iespēja kļūt labākiem (tūnings neskaitās:)) – iAuto ir jāpārveido izskats un informācijas padeves veids, savukārt Auto Delfi ir jākļūst vairāk „tautiskam”.
Tātad – Latvijas interneta un automašīnu lietotājiem ir lieliska izvēle un kopumā abi resursi veido lielisku informācijas un diskusiju avotu. Atliek tikai novēlēt abu lapu veidotājiem veiksmi, profesionalitāti un augošu apmeklētāju skaitu.

P.S. Labprāt uzklausīsim lasītāju ieteikumus par nākamajiem salīdzināšanas kandidātiem Latvijas internetā. Privātās lietotāju mājaslapas lūdzu neieteikt. Paldies jau iepriekš!

P.S.S. Pēc raksta publicēšanas viens no cietnījamiem lasītājiem N0iSeX norādīja uz www.tvnet.lv/auto/ vortāla esamību. Kaisu pelnus sev uz galvas un atzīstos, ka par šī resursu esamību biju aizmirsis. Tomēr neiekļaušana šajā salīdzinājumā TVNET resursa nav noziedzīga – pēc apmeklējumu datiem un vispārējas intereses šis projekts diemžēl nav salīdzināms ar abiem minētiem. Taču var teikt, ka www.tvnet.lv/auto arī neslikts projekts, kas diemžēl atkarīgs no Normunda Avotiņa noslogotības pakāpes citos mēdijos, kā arī ar biežo prombūšanu no Latvijas, rakstu atjaunošanās nav prognozējama. Vēlreiz atvainojos TVNET un Normundam Avotiņam personīgi, kā arī apsolos tuvākajā laikā tomēr resursu iekļaut šajā rakstā pilnvērtīgi.
 
Atpakaļæ½ | Uz augļæ½u | Komentļæ½t (65)
Prev: Ziņas / Tehnoloģiskā atvieglošanās
Next: Linki / Coders.lv - jauns programmēšanas resurss
© 2000-2024 Cietnis.lv.
c0ded by laacz
Hostingu piedāvā DEAC
Hardware piedāvā m79
php/mysql on redhat/apache
Statistika powered by counter.lv
Jebkuru materiālu pārpublicēšana vai izmantošana bez atsauces uz cietnis.lv
ir aizliegta. Izmantojot materiālus no cietnis.lv, pirms to darīt, ir nepieciešams
sazināties ar autoru un noskaidrot izmantošanas noteikumus.