Un tā, vakar tika ievērtēts Gran Turismo 4 demo, ko Polyphony Digital nodēvējuši par "Prologue". Šī spēles versija pirmo reizi tika demonstrēta rudenī notikušajā
Tokyo Motor
Show. Toreiz tika solīts, ka Prologue saturēs vairākas GT4 trases un vairāk par 20 mašīnām (toreiz precīzu skaitu neizpauda). Pāris mēnešus vēlāk, precīzāk 4. decembrī Japānas spēļu veikalu plauktos tik tiešām parādijās solītais Gran Turismo 4: Prologue.
Paziņojums par divām GT4 versijām izraisīja plašas diskusijas spēles uzticīgo fanu starpā. Populārākās versijas bija:
A: Tie cilvēki, kas nespēja GT4 sagaidīt, acīmredzot piedraudēja Polyphony Digital ar pašnāvību un pieprasīja demo versiju. Mazticams, ka kādu tas uztrauc pietiekami, lai iztērētu kaudzi naudas graizītā GT izdošanai.
B: Polyphony Digital iztērēja visu SONY čeku grāmatiņu un par pēdējo naudu izdod playable preview, lai papildinātu savu budžetu un pabeigtu GT4 līdz galam. Mazticams SONY čēku grāmatiņa ir neiztukšojama, ja protams, Kazunori Yamauchi nav izlēmis spēlē iekļaut
puzzle izjauc/saliec jebkuru no GT4 mašīnām pa skrūvītei
mode.
C: SONY izlēma uzvārīties uz nākamā GT divreiz.
Prologue satur 22+ mašīnas (kuras esmu redzējis savām acīm, taču visticamāk viņu ir krietni vairāk), kuras var atklāt spēlējot stilizētu galda spēli "Driving School" - pārvietojot

kauliņu pa lauciņiem, jāpilda dažādi
driving uzdevumi. Izpildām noteiktajā laikā - dabūjam kādu no medaļām un jaunu mašīnu, ar kuru savukārt var braukt Arcade modē. Princips līdzīgs pārējās GranTurismo daļās tradicionāli sastopamajam "Licenze mode", taču te tas realizēts oriģinālāk un sniedz vairak gandarījumā par izbraukto testu grupu nekā vienkārši iespēju piedalīties līdz šim nepieejamos čempionātos. Iegūtās mašīnas var "likt lietā" piecās trasēs un kaut vairākums no mašīnām ir reāli "lēnas" (visticamāk līdzīgā secībā mēs tiksim pie viņām arī pilnās spēles pašā sākumā), ir sastopami arī pāris "pareizie" aparāti - Mitsubishu Lancer Evolution VIII, Subaru Legacy WRX STI un Nissan Skyline GT-R R34. Gameplay GT4:Intro pietiks pāris mēnešiem - mašīnu daudz, trases līkumainas - kas vēl var būt vajadzīgs, lai izmantotu Gran Turismo 4: Prologue tā īstajam mērķim - trenētos GT4 atnākšanai? Ja esat Gran Turismo fans, jūs ieguldīsies savu laiku kopā ar 'Ievadvārdu" tam lai mācītos kontrolēt jebkuras piedziņas un jaudas auto jebkuros jaunā fizikas modeļa radītajos pārbaudījumos. Šī "trenēšanās" (
skillošanās) ir galvenā GT4: Prologue spēles procesa sastāvdaļa.
Aizvadītajā vakarā (naktī), spēlējot GT4: Prologue nonācu pie secinājumiem - PlayStation2 developeri vēl nav izsmēluši visu konsoles potenciālu. Nesenās Need For Speed: Underground novērotās
framerate problēmas šajā spēlē nepastāv, neskatoties uz krietni

poligoniem bagātākiem objektiem un vidi. Geims smuki strādā ar ļoti labu framerate un ievērojami uzlabotu salīdzinājumā ar GT3 grafiku. Auto modeļi ir detalizēti un fotoreālistiski. Beidzot spēlē ir arī cilvēki, kas māj ar rokām trases malās un reizēm izskrien auto pretī lai nobildētu to vienīgo kadru, kas vēlāk mēģinās attaisnot kārtējā racing fana bezjēdzīgo nāvi. Lai cik skaists GT4:Ievadvārds nebūtu, šķiet šoreiz viņi no vecā PS2 izspieduši pēdējo sulu un tālāk jau iet nav iespējams. Poligonu skaits ir ievērojami uzlabojies, taču objekti trases malā neskatoties uz to, ka izskatās krietni ticamāk nekā GT3, tomēr nav ne tuvu tik detalizēti kā, piemēram, Project Gotham Racing 2. Šī ir publiskā beta un tieši tā pret viņu arī jāattiecas. Vairāku efektu, kā piemēram karstuma viļņu vai dzirksteļu,

GT4:Prologue vēl nav, arī bliki uz mašīnas gludās virsmas nav tik skaisti nostrādāti kā tas bija Gran Turismo 3: A-spe; kaut tie ir ievērojami detalizētāki, tomēr ēnas ejot pāri poligonālajai (poligonu ir tik daudz, ka tos loģiski pamanīt nav iespējams, taču tie tomēr tur ir - to mēs zinām pilnīgi noteikti) mašīnas haubei, mezliet rauztās. Šis un līdzīgi gļuki visticamāk tiks novērsti pirms spēles pilnās versijas iznākšanas. Kopējais iespaids par GT4 demo grafiku ir - "WOW! Un šis ir iespējams uz PS2?!"
Fizika ir ievērojami sarežgītāka nekā GT3 (jā, tas tomēr ir iespējams). Mašīnu kustību raksturo vēl lielāks mainīgo skaits. Diemžēl man pieejamajā ķīniešu versijā (nav japāņu

valodā), kas visticamāk bija domāta Hong-Kongas tirgum, neav isepājams (jo nevar izlasīt) saregulēt auto vadības parametrus tadēļ pārsvarā gadījumu tiek braukts ar ieslēgtu automātiskās "saķeres" (
traction) kontroles datoru, kas ievērojami ierobežo vadītāja kontroli pār situāciju. Tajos nedaudzajos gadījumos, kad man izdevās nejauši TCS atslēgt vai arī "braukšanas skolas" testos, kur TCS ir sākotnēji izslēgts - mans prieks par jauno, uzlaboto fizikas modeli nebija aprakstāms vārdiem. Esat pacietīgi, vēl pavisam nedaudz un, saņēmis pilnoi anglisko GT4 versiju, es pie šīs tēmas atgriezīšos. Pagaidām raksturosim GT4:Prologue fiziku kā manuprāt labāko kāda uz doto brīdi pieejama jebkurā racing spēlē uz jebkuras platformas (kā jau tas allaž ir ar kārtējo Gran Turismo daļu).
Un tagad pats labākais - šis ir tikai demo! Lai cik labs GT4: Prologue nebūtu tas ir radīts tikai tam, lai sniegtu mums nelielu ieskatu nākamgad gaidāmajā Gran Turismo 4 - spēlē, kas kārtējo reizi klūs par vislabāko driving spēli un izspiedīs no šī skalā titula neko citu kā iepriekšējo GT daļu, līdzīgi kā tas notika dažus gadus atpakaļ at GT3.


