. 1949. gadā jauns inženieris
deva piekrišanu televizora radīšanai. Viņš nedomāja par vienkārša televizora radīšanu, bet gan par tādu, kas būtu vislabākais no visiem. Tā nebija problēma priekš
, bet viņš gribēja sekot līdzi savai oriģinālajai idejai un televizorā iespēju spēlēt arī spēles. Viņš nezināja, tieši kādu spēli, bet tam nebija liela nozīme, jo viņa menedžeri noraidīja pašu ideju. Bija jāpatiet vēl 18 gadiem, lai ideja kļūtu par realitāti, un paejot laikam tie bija citi cilvēki, kas kluva slaveni, tādi kā
lieldatora. Vēl šeit bija arī
, kurš spēlēja šo kosmosa spēli un sapņoja par laiku, kad spēles nebūs uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas.
Šodien, kad rodas aizvien vairākiem cilvēkiem rodas par interese par klasisko spēļu ēru, video spēļu spēlētāji atcerējās par industrijas bagāto vēsturi.
Crave Asteroid 64 ir 1979.gadā iznākušās spēles modernā versija. Savukārt oriģinālie asteroīdi bija tikai
Nolan Bushnell Computer Space atjaunotā versija, kura patiešām bija uzlabota
Steve Russell Spacewar kopija.
Space Invaders,
Centipede,
Frogger un
Pong atkal ir veikalu plauktos, un
Pong ir nedaudz uzlabots
Willie Higinbotham spēles variants, kuru varēja redzēt uz viņa osciloskopa.
Video spēļu vēsture nav tikai par cilvēkiem. Tā ir arī par kompānijām un ironiju.
Atari bija amerikāņu kompānija ar japāņu vārdu, savukārt japāņu kompāniju
Sega izveidoja amerikānis.
Magnavox, kompānija, kas to visu uzsāka, ir
Phillips īpašums, kompānijas, kas ir vairāk kā gadsimtu veca, un
Nintendo, kompānija, kas atkal padarīja video spēles populāras, ir tikpat veca. Kurš būtu domājis, ka reiz
Sony, kompānija, kas ir radījusi visu veidu elektroniku, sākot ar radio tranzistoriem līdz video magnetafoniem, radīs video spēļu konsoli, kas kļūs par jebkad vislabāk pārdoto produktu?
Šodienas pasaulē, kur video spēles bieži vien tiek pieminētas sakarā ar tiņu vardarbību, ir interesanti redzēt, ka pirmajai mājas konsolei bija pieejama perifērijas ierīce šautene izskatā.
Video spēļu pasaule turpina attīstīties. Lasot par pagātni, jūs, iespējams, gūsiet ieskatu nākotnē.
Pirms spēlēm 1889. 1970.
1889.
Fusajiro Yamauchi dibināja
Marufuku Company, lai ražotu un izplatītu
Hanafuda, japāņu spēļu kārtis. 1907.gadā
Marufuku uzsāka
Western spēļu kāršu ražošanu. Kompānija nomainīja savu vārdu uz
The Nintendo Playing Card Company 1951.gadā.
Nintendo nozīmē atstāj laimi debesīm.
1891.
Nīderlandē
Gerard Philips dibināja kompāniju, lai ražotu kvēlspuldzes un citus elektriskos produktus.
1918.
Konosuke Matsushita dibina
Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works. Turpmāko 70 gadu laikā kompānija radīja daudzas citas kompānijas, tai skaitā
Panasonic.
1932.
Krievu imigrants
Maurice Greenberg dibināja
Connecticut Leather Company, lai izplatītu ādas produkciju apavu ražotājiem. 50-to gadu sākumā Maurīcija dēls Leonards izgudroja ādas griešanas mašīnu, un kompānija, kas drīz kļuva pazīstama ar savu saīsinājumu
COLECO (no
Connecticut Leather Company), uzsāka tiurdzniecību ar ādas izstrādājumiem. Dekādes beigās Leonards uzbūvēja plastmasas veidošanas mašīnu un kompānija uzsāka darbību plastmasas aizbāzņu un peldbaseinu industrijā.
1945.
Savā garāžā, kura bija kā darba kabinets,
Harold Matson un
Elliot Handler radīja īpatnēju bilžu sistēmu. Viņi kļuva pazīstami ar Mattel vārdu, kas bija burtu kombinācija no viņu vārdiem.
1947.
Akoi Morita un
Masaru Ibuka dibināja
Tokyo Telecommunications Engineering Company. Pēc tam, kad viņi bija redzējuši amerikāņu taisīto magnetofonu,
Morita nolēma, ka viņa kompānija ir tie jāražo. 1952.gadā
Ibuka un
Morita tik tikko savāca 25 000 $, lai kļūtu par vienu no pirmajām ārvalstu kompānijām, kurai tika piešķirta tranzistoru license no
Bell Labs. Pēc tam viņi izmantoja tranzistorus, lai radītu pasaulē pirmos kabatas radio, kuru enerģijas avots bija batarejas. Tranzistora radio bija panākumi Japānā un
Ibuka un
Morita sāka meklēt tirgus iespējas Amerikā un Eiropā. Saprotot, ka angliskais kompānijas nosaukums ir pārāk grūts, lai to varētu atcerēties, viņi pārveidoja latīnisko vārdu sonus (skaņa) un kļuva par
Sony. Šim vārdam nav zemteksta, bet tas kļuva par viņu korporatīvo nosaukumu.
1951.
Ralph Baer, inženieries ar
Loral - kompāniju, kas izgudro un ražo komplicētu militāro aviācijas elektroniku, ir norīkoti radīt pasaulē labāko televizoru.
Baer iesaka pievienot dažas interaktīvas spēles televizoram, lai ar to pamanāmi atšķirtos no citām kopānijām, bet administrācija noraidīja ideju.
1954.
Bijušais ASV Korejas kara veterāns
David Rosen redzēja ar monētām vadāmo mehānisko spēļu popularitāti ASV militārajās bāses Japānā, tādēļ viņš dibināja
Service Games, lai eksportētu šīs spēles uz Japānu. 1960-tajos gados
Rosen nolēma izveidot savas šā tipa spēles, tādēļ viņš iegādājās Tokijas mūzikas automātu un monētu automātu kompāniju. Vārds
SEGA, saīsinājums no Service Games, ir atveidots uz spēlēm, ko ir saražojis Rozens, kā arī viņš ir adoptējis šo vārdu savai kompānijai.
1958.
Lai neliktu Ņujorkas
Brookhaven Nacionālās laboratorijas apmeklētājiem garlaikoties, fiziķis
Willy Higinbotham izgudroja interaktīvo galda tenisa spēli, kas bija redzama uz osciloskopa. Viņš uzlaboja savu izgudrojumu gadu vēlāk tagad to varēja spēlēt uz 15 collīga monitora. Neticot tam, ka šis izgudrojums ir nozīmīgs, Willy Higinbotham to nepatentēja.
1961.
MIT students
Steve Russell radīja
Spacewar, pirmo interaktīvo datorspēli, uz
Digital PDP 1 (
Programmed Data Processor 1) minidatora. Ierobežoto datortehnoloģiju laikā,
Spacewar izmantoja jaunus teletipa terminālus ar
CRT ekrāniem grafikas rādīšanai.
1962.
Nolan Bushnell kļūst par Jūtas universitātes inženierzinātņu studentu, kur viņš pirmo reizi iepazīstas ar
Russell Spacewar.
1965.
Nolan Bushnell atrod darbu vasarā
Salt Lake City karnevālā, kur viņš ir uzrauga arkādes.
Bushnell vēlas arkādēs ievietot datorspēles, bet saprot, ka tas ir tikai sapnis, jo datori ir pārāk dārgi, lai to realizētu.
1966.
Ralph Baer no jauna radās ideja par TV izmantošanu papildus funkcijām. Viņš sāka pētīt interaktīvās TV spēles. Viņš strādāja
Sanders Associates pakļautībā, kas bija ieinteresēti un deva viņam visu nepieciešamo lai izstrādātu tās.
1967.
Baer un viņa komanda bija veiksmīgi izstrādājuši interaktīvo spēli, ko varēja spēlēt uz TV ekrāna. Viņi bija radījuši pakaļdzīšanās spēli un tai sekoja video tenisa spēle. Kā arī viņi modificēja spēļu ieroci tā, ka tas varēja tieši raidīt gaismas šāvienus uz ekrāna.
1968.
Tiek patentēta
Baer interaktīvā TV spēle.
1970.
Magnavox licensē
Baer TV spēli no
Sanders Associates.
Palīdzot
Ted Dabney,
Bushnell pārveido savas meitas
Brittas guļamistabu par darbistabu un viņi var izveidot
Spacewar arkāžu versiju. Viņi veiksmīgi saliek kopā par cietni dēvēto mašīnu, ko var pievienot TV, lai spēlētu
Spacewar video versiju.
Bushnell nosauc to par
Computer Space.
Arkāžu spēļu ražotājs
Nutting Associate nopērk
Computer Space un nolīgst
Bushnell, lai tas vadītu tās ražošanu.
Spēļu sākums 1971. - 1977.
1971.
Nutting izlaiž pirmo arkāžu video spēli
Nutting saražo 1 500
Computer Space mašīnas. Komponenti nāk komplektā ar 13 collu melnbalto TV futūriska izskata kastē. Pirmā arkāžu spēle ir izlaista, bet publika to uzskata par sarežģītu, lai spēlētu.
1972. Magnavox uzsāk ražot Odyssey
Magnavox uzsāk ražot
Baer TV spēļu sistēmu, ko tā nosauc par
Odyssey.
Sanders un
Magnavox sāk to izrādīt izplatītājiem visā valstī.
Magnavox atklāj pirmo mājas video spēli
Magnavox izrāda
Odyssey konferencē, kas notiek 24.maijā
Burlingame, Kalifornijā.
Nutting tic, ka viņi ir vienīgā kompānija, kam ir sakars ar videospēlēm un sūta
Bushnell apskatīt šo ierīci.
Bushnell pavada dažas stundas spēlējot video tenisu un citas spēles, un vēlāk ziņo
Nutting, ka viņš
Odyssey uzskata par neinteresantu un, ka tas nav
Computer Space konkurents.
Bushnell pamet Nutting
Computer Space pārdodas slikti un
Bushnell nonāk pie secinājuma, ko to ir parāk grūti spēlēt. Viņš saprota, ja viņš varēs radīt vienkāršu spēli, tad tas būs liels solis uz priekšu. Viņš informē
Nutting, kas ļauj darboties šajā virzienā un radīt jaunu mašīnu.
Bushnell nolemj, ka kopš viņš ir video spēļu smadzenes viņam pienākas lielāka daļa no ienākumiem. Kad viņš trešo reizi to pieprasa no
Nutting Associates un nedabū,
Bushnell pamet kompāniju.
Bushnell nodibina Atari
Bushnell un
Dabney nolemj dibināt savu kompāniju, kas zīmēs video spēles priekš citām kompānijām to izplatīšanai. Viņu kompānijas oriģinālais nosaukums bija
Syzygy (taisnu līniju konfigurācija no trim ķermeņu asīm), bet to jau izmantoja kāda jumtu kompānija. Tad viņi palika pie
Atari vārda, no japāņu spēles
Go termina, kura tulkojums varētu būt vienāds ar šahs šahā.
Pong ir dzimis
Bushnell nolīgst
Al Alcorn spēļu programmēšanai. Tā kā
Alcorn ir nepieredzējis,
Bushnell kā pārbaudījuma darbu uzliek programmēt vienkāršu video tenisa spēli. Viņi to nosauca par
Pong, kam bija divi iemesli: pirmais, pong ir skaņa, ko spēle izdala, kad bumbiņa pieskaras pie galda vai ekrāna malām, un otrs, vārds
Ping-Pong bija jau patentēts.
Pong noplīst
Bushnell cenšas pārdot
Pong zināmām arkāžu rūpnīcām. Pēc tam, kad
Bally izrādās neieinteresēts,
Bushnell nolemj tirgot spēli pats.
Pong tika testa nolūkos novietots
Andy Capps, vietējā bārā. Tuvāko divu nedēļu laikā testa ierīce tika sabojāta, jo monētu atvere bija pārpildīta ar 25 centu monētām.
Pong bija guvis veiksmi.
Magnavox izlaiž mājas video spēli
Magnavox pārdeva
Odyssey tikai caur savu veikalu tīklu. Cilvēkiem lika noticēt, ka kosole strādās tikai ar
Magnavox TV. Tomēr,
Magnavox pamanījās pārdot 100 000 vienības. Daudzi cilvēki to nopirka, jo tā bija tuvākā
Ponga versija, ko varēja spēlēt mājās.
1976.
Videospēļu tēvs izglābj Coleco
Sakarā ar lielo pieprasījumu pēc čipiem, tikai
Coleco saņem visus pasūtītos eksemplārus uz Tēva dienu.
Coleco gan nesaņem FCC (
Federal Communications Commission) atļauju, jo izmantotās radiofrekvences konfliktē ar citu sadzīves aparatūru.
Coleco spiesti nolīgt
Ralph Baer, kuram jāatrod risinājums šai problēmai. Viņs to veiksmīgi izdara pēdējā momentā un
Coleco milzīgā ovālā
Telstar mašīna nonāk tirgū.
Kārtridži ir dzimuši
Fairchild Camera & Instrument izlaida savu
Video Entertainment System (kuru vēlāk pārsauca par
Channel F), pirmo programmēt iespējamo mājas spēļu konsoli. Patiesībā jūs varat ievietot lielu kārtridžu (kas ir ļoti līdzīgs 8-celiņu audio kārtridžiem) konsolē un nomainīt spēli.
Varmācīgās video spēles
Exidy Games izlaida
Death Race 2000, braucamo spēli, kura bija balstīta uz 1975. gada tāda paša nosaukuma filmu. Jūs pelnat punktus braucot pāri pielīmētām figūrām. Sabiedrība asi protestēja pret varmācību video spēlēs, iegūstot nacionālu uzmanību, un spēle tika izņemta no tirgus.
Atari tiek pārdots par $28 miljoniem
Nolan Bushnell pārdeva
Atari Warner Communication par $ 28 miljoniem.
Bushnell atgādināja par sevi, paliekot valdes sastāvā.
1977.
Pizza Time Theatre
Atari atver pirmo
Pizza Time Theatre, jaunu arkāžu restorānu kombināciju, kas nākotnē pārvērtās par robotveidīgu dzīvnieku, elektronisko spēļu un ēdiena kombinācijā. Restorāna talismans ir žurciņa vārdā
Chuck E. Cheese. Šo koncepciju
Bushnell izdomāja trīs gadus agrāk, kad viņš stāvējā rindā picērijā.
Atari iepazīstina ar programmējamu konsoli
Atari izlaiž savu pirmo programmējamo (balstītu uz kārtridžiem) spēļu sistēmu
Video Computer System (
VCS ko vēlāk pazīst kā
Atari 2600) Ziemassvētku laikā, ko var iegādāties par $ 249.
Bally iekļūst patērētāju tirgū
Bally izlaiž programmējamu konsoli, ko nosauca par
Bally Professional Arcade. Kas mazumtirdzniecībā maksāja aptuveni $ 350, sistēma pārdodas vāji.
Zelta laikmets 1978. - 1981.
1978.
Bushnell pamet Atari
Bushnell pamet
Atari un paraksta izdevīgu līgumu uz pieciem gadiem, kas aizliedz konkurēt ar paša dibināto kompāniju. Viņš nopērk tiesības uz
Pizza Time Theatre vārdu no
Atari un uzsāk tā popularizēšanu.
Ray Kassar kļūst par
Atari CEO (izpilddirektoru).
Nintendo izdod Arcade Game
Martā
Nintendo Japānas birojs izdod
Computer Othello, nepašaubāmi vienkāršu arkāžu kokteili spēļu galdu, kas ir balstīts uz
Othello spēļu bāzes.
Trackball ienāk arkādēs
Atari izdod arkāžu spēli
Futbols. Spēle ir papildināta ar revolucionāru kontrolieri, ko nodēvēja par
trackball.
Midway importē spēles
Midway importē
Space Invaders no
Taito.
Space Invaders dod jums mērķi, pirms spēles parādot esošo high score.
Arkāžu veiksmes stāsti
Gan
Football, gan
Space Invaders pārspēja visus zināmos pārdošanas rekordus ar gandrīz vai vienādiem ieņēmumiem. Kā vienmēr,
Football popularitāte beidzās ar īstā futbola sezonu, bet
Space Invaders popularitāte turpinājās, izsaucot monētu trūkumu Japānā un skolu bastošanu Amerikā.
Atari ieiet datoru tirgū
Atari uzsāk 400 un 800 datoru tirdzniecības līnijas, konkurējot ar
Apple.

Publikai, kā vienmēr,
Atari associējas ar spēlēm, un tās datorus nekad neuzskatīja par nopietniem.
Magnavox izlaiž konsoli ar klaviatūru
Magnavox izlaiž
Odyssey2, programmējamu konsoli, kurā bija iebūvēta klaviatūra.
Izdota vektorgrafikas spēle
Cinematronics izdod
Space Wars, spēli, kas ir līdzīga
Bushnell Computer Space. Spēlei bija vektoru grafika (līnijiski zīmēta). Vektoru grafika ir senākā poligonu grafikas forma, kas parādījās video spēļu izveidē, un tai trūka plakanā tonējuma vai tekstūru no vēlākajām grafikām.
1979.
Hologrāfiskās spēles
Atari izstrādā
Cosmos, pārnēsājamo programmējamo mašīnu, kas rāda hologrammas ar grafiku. Dēļ tā, ka hologrammas ir tikai estētikai un tās nepavairo geimpleju,
Cosmos nekad nav izdots.
Atari vectori
Atari izdod
Lunar Lander, tā ir viena no pirmajām vektorgrafikas spēle.
Lunar Lander pārvēršas par Asteroids
Par spīti
Lunar Lander popularitātei,
Atari apturēja spēles ražošanu un uzsāka
Asteroids izdošanu
Lunar Lander kastē.
Asteroids ir spēle, ko oriģinālā radīja
Lyle Rains un
Ed Logg no
Cosmos sistēmas. Tā kļuva par
Atari visu laiku labāk pārdoto spēli.
Asteroids piedāvāja jaunas arkāžu iespējas: spēles beigās pie labākajiem rezultātiem varēja pievienot trīs simbolu iniciāļus. Aptuveni 80

000 vienību tika pārdotas ASV, bet tā ir mazāk populāra citās valstīs.
Sega 1980.gadā izdod
Monaco GP un 1989.gadā reālistisku 3D sacīkšu spēli
Super Monaco GP .
Milton Bradley izdod programmējamu pārnēsājamo video spēli
Milton Bradley Electronics izdod
Microvision, pārnēsājamu programmējamu spēli, kas iekļauj iebūvētu LED ekrānu.
1980.
Space Invaders ienāk mājās
Atari izdod ekskluzīvu
Space Invaders mājas versiju priekš
VCS.
VCS pārdošanas apjomi ir reaktīvi.
Mattel Intellivision
Mattel Electronics iepazīstina ar
Intellivision spēļu konsoli. Pirmais nopietnais
VCS konkurents,
Intellivison bija labāka grafika un pārmērīgi augsta cena - $ 299.
Mattel apsola izdot papildus perifērijas ierīces, kas ļaus
Intellivision konsoli pārveidot par personālo datoru.
ASV armija spēlē spēles
Atari naudas mašīnu konstruktors
Ed Rottberg rada
Battlezone, pirmo trīsdimensiju pirmās personas spēli. Braukājot visapkārt pa virtuālo kaujas lauku, jūs uzbrūkat pēc kara laika scenārija. Vēlāk ASV valdības komisija uzlaboja
Battlezone versiju militāro treniņu vajadzībām.
Namco izdod Pac-Man
Namco izdod
Pac-Man, vienu no visu laiku populārākajām arkāžu spēlēm. Visā pasaulē tiek pārdotas vairāk kā 300 000 vienību (te nav iekļauts viltojumu skaits, bet to kopējais apjoms varētu būt tuvs oriģinālo versiju pārdošanai). Vairāk kā 100 000 vienību tiek pārdots tikai ASV vien. Oriģinālais spēles nosaukums
Puck Man tiek pārsaukts pēc administrācijas ieskatījuma, jo potenciālie vandāļi mēdza izkasīt daļu no burta P uz spēles marķējuma, kas varētu atturēt vecākus no spēles pirkšanas un došanas bērniem to spēlēt.
Pac Man kļuva par pirmo video spēli, kas kļuva populāra gan starp zēniem, gan meitenēm.
Sega licensē Atari spēles
Sega iegūst tiesības ražot un izdot
Atari Missile Command japāņu versiju.
Nintendo ASV uzsāk savu darbību
Minoru Arakawa, Japānas
Nintendo šefa
Hiroshi Yamauchi znots, atver
Nintendo ASV Ņujorkā, tad pārceļas uz Sietlu, Vašingtonu. Neveiksmīgi pārdodot vidējas kvalitātes elektroniskās spēles kā
Computer Othello, mazā ASV filiāle tiek nolemta neveiksmei.
Bally izpārdod konsoli
Bally pārdod savu
Professional Arcade sistēmu
Astrovision, kas to pārdēvē par
Astrocade.
Virtuālā pasaule
William, Čikāgā bāzēta peintbola mašīnu ražotne, izdod
Defender, savu pirmo video spēli. Tās radītājs ir
Eugene Jarvis.
Defender ir no malas vadāms šūters, kam piemīt industrijas pirmā virtuālā pasaule. Dēļ tā, ka monitors varēja parādīt tikai daļu no notiekošā, radars ekrāna augšā rādīja pilnu attēlu, pat to, kas atradās it kā aiz ekrāna robežām.
Defender uzreiz kļuva par hītu.
1981.
Nintendo izdarīja to pareizi
Dodot iespēju pārveidot lielo skaitu neveiksmīgo
Nintendo video spēļu iekš kaut kā naudu pelnoša,
Nintendo mākslinieks
Shigeru Miyamoto rada
Donkey Kong. Varonis, ko oriģinālā sauc par
Jumpman, ir drukns namdaris, kas dodas glābt savu draudzeni
Pauline no traka mērkaķa.
Jumpman vēlāk tiek pārsaukts par
Mario priekš
Nintendo ASV, par godu viņa līdzībai ar zemes īpašnieku
Mario Segali.
Atari un Intellivision programmētāji apvienojas
Vairāki
Atari programmētāji dezertēja kopā ar dažiem
Intellivision programmētājiem, lai uzsāktu
Imagic, software kompāniju, kas solīja izdot spēles gan priekš
VCS, gan
Intellivision sistēmām.
Atari licencēšanas veiksmes
Atari iegūst tiesības izdot vairākus arkāžu hitus, kā
Pac-Man priekš
VCS.
Krāsainie vektori
Atari izdod
Tempest, krāsainu vektoru arkāžu spēli, kas ir balstīta uz joprojām nestabilo grafisko tehnoloģiju, kas ir nolemta drīzai neveiksmei. Mašīna piesaista masas ar zinošiem spēlētājiem.
Nāve no video spēlēm
Kāds vīrs nomirst no sirdstriekas
Berserk spēles laikā video spēļu vēsturē vienīgais zināmais nāves gadījums.
Arkādes rullē
ASV arkādes sasniedz savus augstākos ienākumus - $5 miljardi. Amerikāņi tērē vairāk kā 75 000 cilvēka stundas spēlējot video spēles.
Pirmais video spēļu žurnāls
Electronic Game dibina
Arnie Katz un
Bill Kunkel. Tas ir pirmais žurnāls, kas ir tieši veltīts video spēlēm.
Lielā krīze 1982. 1984.
1982.
Coleco paziņo par Colecovision
Coleco paziņo par
Colecovision iznākšanu, kas ir uz kārtridžiem balstīta konsoļu spēle, kur nav tikai laba grafika un skaņa, bet tā tiek atbalstīta arī no augošās kompānijas
Nintendo puses.
Nintendo licensē
Donkey Kong un
Donkey Kong Junior. Coleco izdeva arī adapteri, kas ļāva
VCS kārtridžus spēlēt uz
Colecovision. Saprotot, ka
Atari ir
Namco,
Pac-
Man izdevēja, atbalsts,
Coleco uzsāka ciešu sadarbību ar
Sega,
Konami un
Universal (Mr.Do!).
Magnavox dara to labāk
Magnavox izdod spēli priekš
Odyssey 2, kuru nosauc par
K.C.Munchkin.
Atari uzskata, ka šī spēle ir ļoti līdzīga
Pac-Man, un sāk tiesas darbus.
Atari uzvar procesu un
Magnavox ir spiesta pārtraukt spēles pārdošanu.
Pac-Man klons?
Atari izdod prognozējamo
2600 Pac-Man versiju, kas diemžēl pilnībā neatgādināja arkāžu spēli. Publikai ātri zuda ilūzijas par kompāniju.
E.T. dodas mājās
Atari izdod
E.T. uz
VCS - spēli, ko
Howard Scott Warshaw radīja sešās nedēļās. Gaidot lielus pārdošanas apjomus,
Atari izgatavo vairāk
E.T. kārtridžu nekā ir pārdoto konsoļu skaits. Kā jau tas bija ar
Pac-Man, sabiedrība ir vīlusies spēlē. Liels daudzums abu spēļu (
Pac-Man un
E.T.) beidza savu pastāvēšanu Ņūmeksikas tuksnesī, blakus citiem miljoniem nepieprasītu spēļu kārtridžiem. Tādas oriģinālās spēles kā
Activisions Pitfall (autors
David Crane) pārdevās labi.
Atari super sistēma
Atari izdeva
5200 spēļu konsoli, lai sacenstos ar
Colecovision, kas oriģinālā bija radīta, lai konkurētu ar
Intellivision. Konsole bija balstīta uz
Atari mājas datoru grafiskajiem un audio čipiem,
5200 spēles bija principā pārizdotās
VCS spēles (
VCS bija pārsaukts par
2600). Konsole bija nesavienojama ar
2600 spēļu kārtridžiem, līdz
Atari izdeva adapteri, kas ļāva
2600 spēles izmantot uz
5200. Lielākais konsoles trūkums bija tās kontrolieris, kas bija grūti nocentrējams.
Vektorgrafika ienāk mājās
General Consumer Electronics (
GCE) izdod
Vectrex, pirmo un vienīgo mājas konsoli, kas ir balstīta uz vektoru grafikas tehnoloģiju.
Vectrex ir iebūvēta spēle (
Minesweeper, iespaidīgs
Asteroids klons) un viens četru pogu analogais džoistiks.
Pac-Man drudzis
Midway rada
Ms.Pac-Man. Tā kļūst par lielāko arkāžu spēli Amerikas vēsturē, ar vairāk kā 115000 pārdoto vienību ASV, bet
Namco, kas netika piesaistīta, radīja jau pārbaudīto, bet radikāli atšķirīgo
Super Pac-Man Japānas tirgum. Daudzskaitlīgie
Pac-Man uzlabošanas čipi parādījās tirgū, lai uzlabotu oriģinālo
Pac-Man un radītu nelielu sajukumu. Pats populārākais no čipiem bija
Pac-Man Plus, kas mainīja vispārējās nostādnes (augļus utt.) un citus bonusa ieročus pret tādiem populāriem amerikāņu ieročiem, kā
Coke bundžiņas.
1983.
Jauna Bushnell kompānija
Nolan Bushnell nolēma no jauna iesaistīties video spēļu industrijā. Viņš uzsāk darboties kompānijā
Videa un pārsauc to par
Sente Games.
Sente veido sadarbību ar
Midway un izdod vienkāršu, bet aizraujošu hokeja spēli
Hat Trick. Par nelaimi, sadarbības produkts nekad neatrada savu vietu tirgū.
Atari - pilnīgi slepeni
Martā
Atari paziņo par pilnīgi slepenu projektu ar koda vārdu
Falcon Project.
Falcon Project ir kā jaunais
Atari virziens, ko sauks par
Ataritel, ar kuru
Atari plāno ieiet telekomunikāciju tirgū.
Animētās video spēles
Cinematrocin izdod
Rick Dyers Dragons Lair (animators
Don Bluth), pirmo arkāžu spēli, kura izmanto lāzerdiska tehnoloģiju.
Jauns Commodore dators
Commodore izdod
Commodore 64, nedārgu, bet spēcīgu datoru, kas aizstāj jebkuru video spēļu konsoli.
Nintendo Famicom
Nintendo izdod ģimenes datoru (
Family Computer Famicom) Japānā. Speciāli radīts, lai izskatītos līdzīgi spēļmantai,
Famicon tiek izdots kopā ar arkāžu hitu
Donkey Kong,
Donkey Kong Junior un
Popeye. Tā kā
Atari dominē tirgū, tad
Nintendo neplāno
Famicon pārdot ārpus Japānas. Kompānija uztic tiesības izplatīt savu ražojumu
Atari ārpus Japānas.
Atari ir ieinteresēti, un pēc divu mēnešu sarunām aprīlī un maijā, abas kompānijas paraksta vienošanos jūnija CES.
Coleco dators Coleco atklāj savu
Adam datoru
CES jūnijā, ar
Donkey Kong izrādīšanu uz tā.
Atari, kurai ir tiesības
Donkey Kong izlaist uz datora, pamatojoties uz savstarpējo līgumu ar
Nintendo, draudēja ar tiesas darbiem.
Nintendo draudēja sūdzēt tiesā
Coleco, jo tai ir tikai tiesības uz video spēles variantu, bet ne uz datora versiju.
Coleco uzskatīja, ka ir noticis liels pārpratums, jo
Adam ir gan dators, gan uzlabota
Colecovision versija.
Sabrukums!
Daudzi neatkarīgie izstrādātāji aizgāja no biznesa. Šo kompāniju spēles ir stipri nocenotas. Kompānijas, kas ir palikušas biznesā, nespēj cīnīties pret lētajām spēlēm, tādēļ arī tās zaudē daudz naudas, jo nevar pārdot savus produktus.
1984.
Vectrex visiem
Pēc
GCE iegūšanas
Milton Bradley uzsāk
Vectrex izplatīšanu. Kompānija ātri samazina cenu, lai tā varētu konkurēt ar konsolēm. Cena tiek nomesta līdz 100 dolāriem, piespiežot
Milton Bradley zaudēt naudu uz katru pārdoto vienību. Galu galā
Milton Bradley atsakās no
Vectrex.
Coleco kļūst traks dēļ Adam
Coleco izmanto visus resursus, lai ražotu
Adam. 60% no
Coleco Adam atgriež atpakaļ defektu dēļ.
Mattel pārdod Intellivision
Mattel nolemj slēgt
Mattel Electronics pēc smagajiem zaudējumiem.
Mattel atzaru nopērk
Terry Valeski,
Mattel viceprezidents, kas to pārsauc par
Intellivision Inc.
Nintendo skatās uz Ameriku
Pēc video spēļu industrijas sabrukuma,
Nintendo paziņo, ka tā varētu izdot savu
Famicom arī ASV.
Warner sagrauj Atari
Warner Communication pārdot
Atari Incorporated patērētāju nodaļu
Jack Tramiel, vīram, kas radīja
Commodore datorus un kas pirms gada tika izmests no kompānijas.
Warner Communication patur sev arkāžu nodaļu un pārdēvē to par
Atari Games.
Ataritel nodaļa ir nolikta maliņā, un
Tramiel pārsauc savu jauno kompāniju (kas iekļauj
Atari video un dator spēļu virzienus) par
Atari Corporation.
Tramiel nekavējoties paziņo, ka viņa kompānija neizstrādās un nepārdos video spēļu konsoles un ka viņi izstrādās jaunu 16-bitu datoru sēriju. Jaunais produkts tika atrādīts
CES un nekavējoties tika ielikts atpakaļ izstrādātāju plauktos.
Lasiet arī raksta Videospēļu (r)evolūcija
2. daļu
un
3. daļu